27 July 2015

Muka berseri sewaktu hamil

Hamil dan bermuka pucat macam vampire?
Salam semua :)

Hari ni officemate tegur, "Eh Ima, kenapa muka you nampak pucat hari ni? Tengok perut sikit." Apa kaitan tengok perut dengan muka pucat pun tak tau lah hahahaha. 

Perut makin ke depan, tapi muka makin pucat? Kasihan ibu mengandung ini. Hihihi.

Aku ni memang jenis tak suka pakai make up. Secalit bedak pun tak kuasa nak ku oleskan ke pipi gebuku ini. Time consuming for me. Allah beri rezeki terlewat bersiap nak ke kerja hari ni. Vitamins semua dalam beg balik kampung lagi. Malam tadi baru touchdown Kajang dari Melaka. Kelam-kabut punya pasal, semua pun kat rumah. Hati semangat waja nak mengajar, tapi badan lemau light-light. Pace kita ikut semampu kita ajelah ye.

Sebenarnya, antara sebab aku nampak pucat hari ni adalah sebab aku tak ambil multivitamin kegemaran aku pagi ni : Vita-Lea Iron Formula. Biasanya waktu pagi lepas sarapan, ambil dua biji Vita-Lea untuk tenaga tambahan. Pulaknya hari Isnin adalah hari aku ada kelas penuh. Pagi aje lab dah 3 jam. Petang ada kelas 2 jam. Habis kelas, melepek terus.

Kalau korang pun spesis tak suka pakai make up macam aku, pastikan makan makanan seimbang, minum banyak air, dan ambil vitamin yang boleh tampung kekurangan nutrisi dari pemakanan. Pilihan aku setiap hari, mestilah Vita-Lea Iron Formula daripada Shaklee.

Tips untuk bermekap untuk naikkan seri wajah >> http://pama.karangkraf.com/s-j/wajah-pucat-ketika-hamil-1.33472

p/s: Jangan sampai orang confused antara vampire dengan muka pucat korang ye....

Nutritional info of Vita-Lea

p/s lagi : Nak tau tak macam mana nak dapatkan Vita-Lea Iron Formula dengan PERCUMA? WhatsApp Ima kat +60166605816 untuk info lanjut. Tertakluk kepada terma dan syarat. Cepat, sebelum promosi habis!

Tips Ibu Mengandung
Tips untuk ibu mengandung :)


No comments:

Post a Comment