29 June 2015

Darrell kena cabut gigi?

Reception counter Klinik Pergigian Qaseh
Salam semua.

Dari hari Sabtu petang, dok merengek lain macam Darrell nih. Nak tido pun nangis-nangis, sakit gigi katanya. Memang tahu gigi geraham dia ada lubang, tapi dia tak pernah ngadu sakit. Semalam kaw kaw punya nangis kata sakit gigi. Kita pun tak tau nak tolong cemane. Babahnya pula kerja sampai petang. Mamanya nak bawak dia sendiri pergi dentist, bimbang tak larat nak bergelut pegang dia sementara doctor kerjakan gigi.

Jadinya hari Ahad baru kami visit dentist. Ada beberapa klinik pergigian yang boleh dipilih kat Bangi ni. Antara yang glamour di mata aku adalah Klinik Pergigian Lisa Alis (berdepan dengan PKNS Bangi), Klinik Pergigian Alan Adlan (Tingkat 1, sebelah D'One Steak, berdepan Seri Bangi) dan Klinik Pergigian Qaseh (Seri Bangi, berdekatan Kasih Ibu).

Aku berminat nak g klinik Alan Adlan. Tengok website pun menarik. Kat luar klinik dia pun ada tulis Dental Surgeon. Puteri pernah beritahu aku, kalau tak nak anak kecik trauma untuk pergi jumpa dentist, boleh buat appointment dengan dental surgeon so that dia boleh bagi "happy gas". hehehe. Malangnya klinik Alan Adlan tak buka hari Ahad, jadi kami ke Klinik Pergigian Qaseh.

Doktor lelaki rupanya yang bertugas hari Ahad. Nampak muda, dan pandai juga ambil hati anak kecil. Doctor suruh Darrell nganga, aku yang ikut nganga hahahaha. Darrell nganga pun sebab nangis. Aku nganga sebab geram tengok Darrell bukak mulut kecik sangat. Hoh lah.

Alhamdulillah dah selamat ditampal gigi gerahamnya. Semalam buat belah kiri. Belah kanan ada jugak. Nanti kena jumpa doctor lagilah jawabnya. Kos tampal gigi = RM50. Reasonable lah kan. Alhamdullillah.

Babah Darrell cuba menghiburkan hati anak dengan bermain lampu.

Selepas ditampal. Babah yang ceria. Anak masih sayu.


Sekarang Darrell tengah adjust untuk makan. Pagi tadi bangun sahur saing ngan kitorang. Aku buatkan toast + cheese slice. Dia konon tak nak makan, dia cabut gigi katanya. Aku betulkan semula pemahaman dia, "Abang semalam tampal gigi. Kan dah elok giginya. Doctor kata jangan makan coklat. Makan roti takpe." Lepas cakap macam tu, baru dia nak makan. Dan kena cakap camtu tiap kali nak suap makanan. #anakohanak

No comments:

Post a Comment