14 July 2015

Dapat duit raya sebelum raya, yeay!

Salam semua!

Alhamdulillah sempat sampai 27 Ramadhan dengan sihat. Alhamdulillah hari ni dapat duit raya daripada Shaklee! Duit raya? Ya, duit raya. Sebab masuk sebelum raya, kita panggil duit raya lah. Bulan-bulan lain takde raya, so kita panggil bonus bulanan ajelah. Hehehehe.


Setiap bulan dengan izin Allah, tanpa gagal, para pengusaha bisnes Shaklee akan dapat cash bonus daripada Shaklee pada 14 haribulan. Kalau yang buat bisnes secara part time, kami panggil bonus. Kalau yang berbisnes secara full time, itulah gaji bulan itu, kan? Manisnya bagi yang buat bisnes ni secara part time, hujung bulan dapat gaji kerja tetap, tengah bulan pula dapat bonus. Secara tak langsung kalau tengah sesak tu, memanglah lega kan.

Namun, untuk dapat duit yang buat kita rasa seronok ni, seperti kata pepatah, yang bulat tak datang bergolek, yang pipih tak datang melayang. Mana boleh duduk goyang kaki pasang aircond 16 darjah celcius tapi duit masuk kepuk-kepuk, kan? Mestilah ada usaha-usaha ke arah kejayaan yang mesti dibuat. Usaha-usaha ini pun biasanya melibatkan pembangunan rohani, skill dan juga komunikasi. Semua kena sama rata, sama kuat, sama berusaha. Barulah terasa manisnya pengorbanan :)

Nak tau tak, dengan Shaklee, bukan takat untung runcit je yang boleh dapat. Bisnes yang dapat untung runcit biasanya macam kalau kita beli shawl kat Jalan TAR tu kan, sehelai RM10, tapi biasanya harga borong adalah RM2.50 sehelai. Jadi, untung runcit adalah RM7.50. Jual lagi banyak, dapatlah lagi banyak untung.

Sumber RM RM RM dengan Shaklee bukan setakat untung runcit, tapi ada lagi 5 cabang RM. Ini senarai sumber RM yang boleh didapati dalam bisnes Shaklee
  1. Retail Profit
  2. Personal Bonus
  3. Net Personal Bonus
  4. Leadership Bonus
  5. Car Subsidy Program
  6. Incentive Bonus
Sekali dah menjerumuskan diri dalam bisnes ni, mestilah kena grab semua cabang RM ni, kan? Untuk yang baru mula bisnes, paling tidak pun akan grab nombor 1 dan 2. Tapi ada aje yang dapat nombor 1, 2 dan 3 dalam bulan pertama berbisnes. Bila kita hendak, semua pun boleh jadi. I AM POSSIBLE!



Sepanjang May hingga Oktober 2015, Shaklee tawarkan YES (Young Entrepreneur System) yang membolehkan mereka yang baru join nak buat bisnes dalam tempoh 6 bulan ni boleh dapat side income yang ditambah dengan pelbagai insentif dan matching bonus yang lumayan. Juga disediakan business plan yang mudah diikuti, semuanya terpulang berapa RM yang kita nak pada tengah bulan depan.

Berminat nak dapatkan side income dengan modal permulaan yang rendah? Contact Ima melalui WhatsApp +60166605816 atau email saya di ima367@gmail.com untuk set appointment. Raya ni pun boleh jumpa, insyaAllah. 

Saya dapat business leaders BARU hari ini!
Ima Sulaiman

No comments:

Post a Comment