19 December 2014

3 langkah untuk buat Bisnes Shaklee

Salam ceria untuk semua!

Hari ni Ima nak share, macam mana kami buat bisnes Shaklee ni.

Apa-apa pun, nak mula setiap bisnes, mesti orang tanya, "Berapa modal?" Ada dua cara dengan Shaklee ni.

1 - Bayar yuran keahlian Shaklee RM65. Tambahan RM10 (RM20 untuk Sabah dan Sarawak) untuk kos pos. Shaklee berikan Business Kit untuk setiap keahlian.

2 - Beli produk Shaklee bernilai RM650 (dengan 200UV), dan dapat keahlian secara PERCUMA. Juga akan dapat Business Kit seperti gambar atas tu.

Mudah aje, kan? OK, dah register. So, what's next? Apa yang kena buat? Buat iklan? Buat blog? Cakap dengan orang? Macam mana?

Jemput tonton video ni untuk dapatkan general idea untuk buat bisnes Shaklee ni.

Secara asasnya, ia berpegang pada 3 kunci: Use, Share, Build.

Kunci #1 : USE
Tak kenal, maka tak cinta. Nak cinta, kenalah guna produk Shaklee dulu. Biasanya, orang akan jatuh cinta dengan kesan penggunaan produk Shaklee. Cinta pertama aku adalah OsteMatrix masa mengandungkan Darrell, sebab selalu kena simpul biawak. Lepas amalkan 4 biji OsteMatrix sebelum tidur, dengan izin Allah, Alhamdulillah dah takde kena simpul biawak tu sampailah bersalin. Sampai sekarang masih ambil OsteMatrix sebab boleh elakkan sembelit dan juga tidur lena yang berkualiti. Like like like!

Kunci #2 : SHARE
Dah rasa sendiri effect lepas guna product Shaklee, kongsikan dengan orang lain! Sembang dengan family, kawan-kawan, sedara-mara apa yang korang rasa lepas gunakan product tu. 80% orang cenderung percaya apa yang dikongsikan oleh teman rapat dan keluarga sendiri (statistik Ima, 2014). Bila percaya, lebih mudah orang mencuba, membeli dan seterusnya jadi pelanggan tetap dan juga business partner!

Kunci #3 : BUILD
Nak bisnes Shaklee berkembang, kenalah bina network untuk reach lebih ramai orang yang perlukan manfaat Shaklee, sama ada product mahupun bisnes. Repeat the same steps, number 1, 2 and 3, and with the right people who also wants to be a leader like you, you are on your way building your own business empire.

Dah tiada rahsia untuk buat bisnes ni. Antara buat dengan tidak je. Jom join #TeamIMA dan Ima akan kongsikan lebih banyak tips dan juga personal guidance untuk "kerjakan" bisnes ni.

Your Shaklee Business partner,
Ima Sulaiman
Call/SMS/WhatsApp 016.660.5816
E-mail ima367@gmail.com

No comments:

Post a Comment